أبو المواهب محمد

" نقاتل دفاعاً عن المواطن "
حرره سمية سليم في الخميس, 21 يونيو, 2018 - 10:26 م
تم مشاهدته 35 مرة

طالب الإعلامي الساخر الدكتور باسم يوسف، الشعب المصري بعدم ترديد نغمة "الجيل الذهبي" لمنتخب مصر، مؤكدًا أنهم فعلوا معه من قبل ما يفعلوه الآن مع الجيل الحالي للمنتخب.


وقال "يوسف" في تدوينة له بموقع "فيس بوك":"و النبي بلاش نغمة "الجيل الذهبي " لمنتخب مصر و تشيروا فيديوهات ماتشات مصر و البرازيل و إيطاليا. لأن في نفس البطولة دي مصر اتغلبت ٣/. من أمريكا، و الشعب كله هتك عرض الجيل الذهبي ده و فشخه اكتر ما بيفشخ المنتخب دلوقتي.


وأضاف:" و نفتكر اشاعات ان اللعيبة جابت ستات في الأوضاع من صحيفة صفرا في جنوب افريقيا و ناس ظاطت على الموضوع ده مش الاعلام و خالد الذكر عمرو أديب بس . و نفس الموضوع حصل بعد غانا ٦/١ و نفس الموضوع حصل بعد الجزائر أم درمان ".


وتابع:" احنا بس اللي بننسى اننا بنرفع ناس للسما و نخسف بيها سابع ارض عشان ماتش واحد. احنا خرجنا من كاس العالم و الأداء ما كانش قد كده، و الحزن شئ طبيعي . بس القلبة السودة اللي بنقلبها دي من "صلاح ابننا" ل "صلاح ما وسخش الفانلة" ، شفتها قبل كده مع تريكة و متعب و بركات و شيكابالا و الحضري و غيرهم . عايز تقلب القلبة دي ماشي بس بلاش التمسح في الجيل الذهبي اللي كتير فشخوه قبل كده" .

يذكر أن المنتخب المصري فشل في التأهل لدور الـ16 من كأس العالم، بعد خسارته أمام منتخبي أوروجواي وروسيا، وبدأ الشعب المصري في السخرية والشن حملة هجومية على لاعيبة المنتخب ومنهم محمد صلاح الذي كانوا يعقدون عليه آمال التأهل، لكن إصابته حالت دون لعبه بكامل حريته. 

 

القسم

إضافة تعليق جديد

Restricted HTML

  • وسوم إتش.تي.إم.إل المسموح بها: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • تفصل السطور و الفقرات تلقائيا.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.